
startpagina | voor
de bouw | de bouw |
Smitt |
1915-1928 |
Woittiez |
jaren 70 |
recent | renovaties
Recente eigenaren
Op 2 augustus 1984 wordt het pand verkocht aan Joannes Antonius Joseph Berk,
bankemployé, en Yvonne Zwaantine Maria Meijers
(overschrijving hypotheekkantoor Utrecht deel 4874 nr 49). Zij wonen er kort en
verkopen op 1 december 1987 aan ir Johan Carel Schweig en Ine de Groot (verleden
voor notaris H.J. Nagtglas in De Bilt, kadastraal sectie F no 2761, groot 8 aren
83 centiaren).
Het huis wordt in deze periode ook van binnen
geheel wit geschilderd. De meeste ramen worden van dubbelglas voorzien en de
eerder blank gebeitste hardhouten kozijnen worden blauw geschilderd, evenals
vele andere elementen in en buiten het huis. In 1988 worden het platte dak en de
schoorsteen gerenoveerd. Eind 1991 wordt de CV ketel vernieuwd en in 1996 ook de
opbouw van de serre, door buurman aannemer Henk-Jan Yperlaan.
In 1997 wordt door projectontwikkelaar G.W. van de Grift uit Soest nieuwbouw
gerealiseerd aan de Middellaan/Leyenseweg op het terrein van de oude fabriek van
Smitt en de MAVO school.
De bijbehorende garages en carports
grensden o.a. aan Koppellaan 2. Er ontstaat
dan gesteggel met de uitvoerder over het zomaar weghalen van de erfscheiding waarbij door Schweig nog
naar de erfdienstbaarheid van 1928 wordt verwezen. Ook moet de preciese ligging
van de erfgrens worden bepaald. Uiteindelijk ligt de erfgrens enige centimeters
uit de muur van de garages. Spoorlaan 50 van Theo van Ling krijgt er in deze
periode achter het huis een strookje grond bij, en bouwt daar een muur als erfscheiding met
Koppellaan 2. Diens situatie achter wordt een stuk beter door de sloop
van de fabriek, waarvan de muren aanzienlijk hoger waren. Die verbetering geldt
ook voor Koppellaan 2.
In 2002 werd de badkamer door Henk-Jan Yperlaan
geheel gerenoveerd.
Op 1 augustus 2005 gaat het pand over op dr ir Gerrit Bloothooft en Titia
Brouwer (verleden voor notaris J. Ruijgh in Utrecht). In het voorjaar van 2006
wordt het huis grondig gerenoveerd door aannemer Martin van Ling. De hal, toilet
en keuken worden opnieuw gestuct en vernieuwd, en er komt een tegelvloer, en
alle boardeuren worden vervangen. Het pannendak wordt geheel vernieuwd,
geisoleerd, van nieuwe goten voorzien in de oorspronkelijke stijl, er komen
nieuwe boeiboorden, de gevellijsten worden vernieuwd en voorzien van
waterborden, evenals de dakkapellen. Ook de makelaar en hanenbalk worden weer in
ere hersteld. De kleurstelling wordt zwartgroen en ivoorwit voor het houtwerk en
zijdewit voor het stucwerk. Eind 2007 wordt de garage gesloopt en komt er een
nieuwe garage en werkplaats voor in de plaats, in de stijl van het huis.
|